The Zippo Car
Μέχρι το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η Zippo είχε γίνει εθνικός θησαυρός. Η θετική ανταπόκριση των Αμερικανών προς τους αναπτήρες Zippo, οδήγησε τον ιδρυτή George G. Blaisdell στην απόφαση να προχωρήσει στην πώληση αναπτήρων Zippo στους δρόμους της Αμερικής. Δεν υπήρχε καλύτερος τρόπος να γίνει αυτό, απ’ ό, τι με ένα κινητό προϊόν – ένα όχημα που θα ήταν άμεσα αναγνωρίσιμο και αντιπροσωπευτικό της εικόνας του αναπτήρα Zippo.
Ο εφευρέτης του αναπτήρα Zippo και ιδρυτής της Zippo Manufacturing Company, George G. Blaisdell, αγαπούσε τα αυτοκίνητα όσο αγαπούσε τον παγκοσμίου φήμης αντιανεμικό αναπτήρα του. Ως νεαρός, κ. Blaisdell εντυπωσιάστηκε από μια παρέλαση “productmobiles” – απίστευτα οχήματα που έμοιαζαν με τα προϊόντα που αντιπροσώπευαν. Μετά την απίστευτη επιτυχία του Zippo μετά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, ξεκίνησε να δημιουργεί το δικό του “productmobile” έτσι ώστε να μοιάζει σε αναπτήρα Zippo.
Στις 16 Ιουνίου 1947, η Zippo αγόρασε το Chrysler Saratoga του 1947 για $2.048. Ο Blaisdell οραματίστηκε ένα αυτοκίνητο που έμοιαζε με έναν αναπτήρα Zippo. Προσέλαβε την εταιρεία Gardner Display από το Pittsburgh για να σχεδιάσει το όχημα, με δύο τεράστιους αναπτήρες να εκτείνονται πάνω από την οροφή, με αφαιρούμενες φλόγες από νέον. Τα καπάκια των αναπτήρων ήταν σπαστά για να μπορούν να κλείνουν για τα ταξίδια. Η λέξη Zippo ήταν ζωγραφισμένη στο πλάι σε χρυσό 24 καρατιών. Το συνολικό κόστος μετατροπής του οχήματος ήταν 25.000 δολάρια. Μέσα στα τέλη της δεκαετίας του ’40 και στις αρχές της δεκαετίας του ’50, το Zippo Car ταξίδεψε σε 48 πολιτείες, συμμετέχοντας σε ειδικές εκδηλώσεις, εμπορικές εκθέσεις και κορυφαίες παρελάσεις. Δυστυχώς, λόγω του βάρους του τροποποιημένου πλαισίου, το Zippo Car παρουσίασε συχνά σκασίματα των ελαστικών. Το αυτοκίνητο στάλθηκε στην αντιπροσωπεία στο Pittsburgh της Pennsylvania για επισκευές, αλλά λόγω του μεγάλου κόστους επίλυσης των προβλημάτων, η επισκευή τέθηκε σε αναμονή επ’ αόριστο. Το αυτοκίνητο παρέμεινε στην αντιπροσωπεία, περιμένοντας τη μοίρα του.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, ο κ. Blaisdell επέστρεψε στο Pittsburgh για να ανακτήσει το αυτοκίνητο, όπου διαπίστωσε ότι η αντιπροσωπεία είχε κλείσει, χωρίς να αφήσει κανένα ίχνος του Zippo Car. Μέχρι σήμερα, η μοίρα του αρχικού Zippo Car παραμένει μυστήριο.
Το 1996, η Zippo αγόρασε ένα γκρι Chrysler New Yorker του 1947 και άρχισε την αποκατάσταση ενός άλλου Zippo Car για να αντικατοπτρίζει το πρωτότυπο με πρόσθετα χαρακτηριστικά. Δεκαοκτώ μήνες αργότερα, η εργασία ολοκληρώθηκε με κόστος περίπου 250.000 δολάρια. Μέχρι το 1998, το Zippo Car επέστρεψε ξανά στη δράση για να ταξιδέψει τη χώρα. Το Zippo Car συμμετέχει τώρα σε παρελάσεις, εταιρικές χορηγίες, εκθέσεις, και πολλά άλλα.
Το Zippo Car συνεχίζει να αποπνέει το κλασικό μήνυμα για το στυλ, την ποιότητα και την αξιοπιστία, ενώ ταξιδεύει στις Ηνωμένες Πολιτείες από ακτή προς ακτή. Όταν δεν βρίσκετε στους δρόμους, το Zippo Car μπορείτε να το δείτε στο Μουσείο Zippo/Case στο Bradford της Pennsylvania.
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ:
Το “νέο” αυτοκίνητο Zippo παραδόθηκε στις 10 Μαΐου 1998 και έκανε το ντεμπούτο του στο Zippo/Case International Swap Meet στις 16 Ιουλίου.
Το αυτοκίνητο είχε διανύσει περίπου 180.000 μίλια όταν αγοράστηκε το 1996.
Υπήρξαν 11 οδηγοί του Zippo Car.
Το Zippo Car έχει επισκεφθεί πολλά διάσημα ορόσημα, όπως: το Mount Rushmore, το Arch St. Louis, το Alamo, το Grand Canyon, το Hover Dam, το Las Vegas Strip, το Niagara Falls, το Hollywood Sign και την Bourbon Street στη Νέα Ορλεάνη.
Χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου Zippo:
- Δύο αποσπώμενες φλόγες από γυαλί ινών ύψους 1,5 μέτρου
- Τροχός για την ανάφλεξη της πέτρας, διαμέτρου 5,2 μέτρων
- Ειδικά κατασκευασμένη καμπίνα από ατσάλι 1,5 Χ 1,8 μέτρα
- Ηλεκτρικά παράθυρα
- Χειροκίνητα καπάκια με ελατήριο
- 250 ίππους, σε μία V8 κινητήρα Chevrolet
- Ηλεκτρικό σύστημα 12 volt
- Επιχρυσωμένα γράμματα 24 καράτια
- Πόρτες εισόδου χωρίς κλειδί
- Σύστημα ανάρτησης βαρέως τύπου
- Επιχρωμιωμένη σχάρα και προφυλακτήρες
- Μήκος: 5,2 μέτρα.
- Βάρος: 2.230 κιλά.
- Ύψος: Κλειστοί αναπτήρες – 2,5 μέτρα. | Ανοιχτοί αναπτήρες: 3,65 μέτρα.